Menu

Spørgsmål til indmeldelse


Indmeldelse

Ved indmeldelse i Aarup Boldklub - Fodbold bliver man først og fremmest en del af et fællesskab omkring en fælles interesse for fodbold. Aarup Boldklub - Fodbold er en forening, der defineres af forældrenes involvering og engagement. Forældrenes indsats som ledere og trænere er altafgørende for klubbens udvikling og succes.

Hvorfor er indmeldelse vigtig?
En registreret indmeldelse er nødvendig for at koble spilleren til holdkortet, hvilket er krævet for at kunne deltage i kampe og stævner. En indmeldelse er påkrævet for at kunne anvende klubbens IT systemer, der benyttes til kommunikation omkring træning og kampe, samt tilmelding til fællesarrangementer for klubbens medlemmer. Trænernormeringen for det enkelte hold fastlægges desuden ud fra antallet af indmeldte spillere på en given årgang.

Jeg har allerede brugt min mailadresse én gang - skal jeg oprette en ny til mit barn?
Nej, det er ikke nødvendigt. Du kan have flere profiler knyttet til den samme e-mailadresse.
Ved at indtaste din e-mailadresse [ her ], kan du få en oversigt over alle brugere tilknyttet din e-mail.
Hvis du er forælder kan du med fordel blive kontaktperson for dit barn.
Derved kan I være flere om at styre den samme profil - og du kan styre flere profiler med ét login.
Læs mere om, hvordan du opretter dig som kontaktperson [ her ].

Hvad hvis mit barn ikke går i skole med børn fra sin egen årgang?
Ønsker spilleren at spille med en anden årgang, kan dette angives i feltet "Kommentar til klubben" under trin 3, "KLUBINFO", i indmeldelsesformularen. Bemærk, at indmeldelsen stadig skal ske ud fra spillerens fødselsår.
Der kan således søges om dispensation for et antal spillere, der er ældre end de øvrige på holdet, så de kan deltage på lige fod med de øvrige.

Hvor lang en periode binder mig man sig til ved indmeldelse?
Medlemskabet er bindende indtil næstkommende udmeldelsesfrist og udmeldelse inden da, vil effektueres ved udmeldelsesfristens udløb. 
Se evt. "Kontingent - Årshjul" nederst på denne side.

Skal jeg melde mig ud af min nuværende klub, inden jeg melder mig ind i jeres?
Nej, du skal ikke melde dig ud af din nuværende klub - der anmodes automatisk om dit spillercertifikat fra din nuværende klub, når du melder dig ind hos os.

Abonnementsordning

Kontingentet opkræves 2 gange årligt som et fast abonnementsbeløb, der ikke afhænger af den enkelte spillers mængde af deltagelse i træning eller kampe. Abonnementet kan således sidsestilles med fitness-, avis- eller streaming-abonnementer, hvor man betaler det samme beløb, uanset forbrugsmængde.

Hvordan fungerer betaling og kontingent?
Når spilleren indmeldes, modtages en mail med et betalingslink for det første kontingent. Efter betalingen tilmeldes betalingskortet automatisk til en abonnementsordning, så fremtidige kontingenter trækkes automatisk. Der kan betales med Dankort , VISA-kort  og Mastercard . Klubben sender en påmindelse på mail nogle dage inden trækning. Det er derfor vigtigt at sikre, at klubben har den korrekte mailadresse.

Hvorfor fremgår der et beløb på 1 kr. under betalingen?
Ifm. abonnementsoprettelsen kan det opleves at et beløb på 1 kr. reserveres på dit betalingskort.
Reserveringen er udelukkende for at konstatere om kortet kan autoriseres som betalingsmiddel til abonnementsordningen.
Autoriseringsbeløbet frigives automatisk igen efter et par bankdage, uden at beløbet nogensinde hæves.

Hvad sker der, hvis spilleren meldes ud eller får nyt betalingskort?
Hvis spilleren meldes ud før næste kontingentopkrævning, vil der ikke blive trukket penge fra det tilmeldte kort.
Hvis betalingskortet er udløbet ved opkrævningen, modtager I en mail med et nyt betalingslink, hvor det nye kort kan registreres til abonnementsordningen.
Der er også mulighed for selv at opdatere det tilknyttede betalingskort, ved at følge DBU's vejledning til skift af betalingskort [ her ]. 

Er det sikkert at betale via abonnementsordning?
Ja, hverken Aarup Boldklub - Fodbold eller DBU modtager dine kortoplysninger. Betalingsoplysningerne håndteres fortroligt og sikkert af de certificerede betalingspartnere QuickPay og Nets.

Kan abonnementsbetaling undgås?
Nej, alle medlemmer skal betale via abonnementsordningen. Dette er besluttet af bestyrelsen for at minimere tid brugt på rykkere. Bestyrelsen består af frivillige, der ønsker at bruge deres tid på udvikling af klubben, fremfor administration.

Kontingent

Kontingentet skal anses som betaling for medlemskab af foreningen og ikke som et køb af en ydelse.

Hvad anvendes mit kontingent egentligt til?
Eksempler på udgifter i foreningen:
- Indkøb af materialer (mål, bolde, kegler, veste, agilitystiger, boldkompressor osv.)
- Indkøb af spillertøj (t-shirts, shorts, strømper, målmandsudstyr, lægetasker osv.)
- Holdgebyrer ved deltagelse i DBU Fyns turneringer - indendørs og udendørs
- Dommerafregning både udendørs og indendørs
- Trænergodtgørelse og trænertøj
- Halleje til indendørstræning
- Sociale arrangementer
- Opkridtning af baner

- Træneruddannelse
- IT-systemer
- Osv.

Hvad koster det at være medlem?

Se priserne i boksen for den pågældende årgang på indmeldelsessiden [ her ]. Kontingentet betales halvårligt, og den oplyste pris opkræves derfor to gange årligt.

Jeg har ikke råd til at betale kontingentet – betyder det at mit barn ikke kan gå til fodbold?
Vi har flere muligheder for at søge tilskud til kontingentet for familier, der har brug for økonomisk støtte, så kontingentets størrelse bør ikke være en hindring for at melde barnet ind.

Hvad koster det, hvis flere fra samme husstand er meldt ind?
Der tilbydes ingen form for familie- eller søskenderabat.

Jeg ønsker ikke at deltage i indendørssæsonen, hvordan påvirker det mit kontingent?
Såfremt man ikke ønsker at benytte sig af tilbuddet om indendørstræning, får man ikke en reduktion af kontingentet, da indendørssæsonen betragtes som et gratis ekstratilbud.

Hvornår opkræves kontingentet?
Der opkræves kontingent for forårssæsonen d. 1/4 og for efterårssæsonen d. 1/9.
Kontingentet opkræves automatisk, medmindre din udmeldelse er modtaget senest den 31. marts (forår) eller 31. juli (efterår).


Kontakt

Har du yderligere spørgsmål, kan formanden Find Findsen kontaktes på findfindsen@gmail.com eller 30 66 63 86.

Luk